PADRINS I PADRINES & FILLOLS I FILLOLES
Dimarts ens vam retrobar amb les padrines i padrins de 6è per seguir fent aquesta activitat tan emocionant.
Hem compartit una bona estona amb els nostres padrins i padrines, gaudint d'una aventura que ens enriqueix
com a persones, seguim aprenent del gust de la lectura i de compartir amb els grans aquests moments.
Les nostres padrines i padrins ens ajuden, ens fan de models, ens dramatitzen la història que llegim i ens fan
preguntes sobre l'argument i les il·lustracions dels llibres que agafem.
Quinzenalment, els dimarts després del pati compartim moments de lectura, un vincle que enforteix els
nostres aprenentatges, les nostres emocions i ens reforça per millorar en la lectura, guanyem en confiança
i podem expressar-nos oralment amb més fluïdesa, continuem reflexionant i conversant amb els nostres
padrins i padrines, de coses que fem a l'aula o que ens ocorren durant el dia.
Les mestres i els mestres volem valorar aquesta activitat, l'apadrinament lector és una activitat cooperativa que
es realitza en parelles normalment formades per alumnes de sisè que fan de padrins de lectura i els alumnes
de segon de primària que fan de fillols i com ja sabeu és una continuació del curs passat. El fet de ser padrí
de lectura representa que l'alumne padrí adquireix el compromís principal de vetllar per l'aprenentatge lector
del seu fillol amb la simbolització del contracte firmat el curs passat per totes dues parts. L’ajuda a aprendre a
llegir, alhora que mira d'encomanar-li el gust per la lectura tot engrescant-lo a llegir.
També potencia els aprenentatges per part de tots els participants (padrins i fillols), creem contextos significatius
d'aprenentatge (llegeixo perquè algú m'entengui, llegeixo per algú que li interessa escoltar-me), Establim lligams
afectius entre padrins i fillols al voltant de la lectura i generem una experiència positiva i plaent de lectura.
La valoració és molt positiva perquè es millora la convivència al centre durant tot el curs, unint-nos també en
altres activitats i es millora la competència comunicativa de fillols i padrins.
Els padrins milloren en els seus aprenentatges i especialment en la lectura i domini del codi i també en l’augment de responsabilitat personal, ajuda, afecte i cooperació més enllà de l'aula i els fillols milloren en les seves competències lingüístiques i afectives.
Millorem la nostra habilitat lectora,
enfortint les nostres emocions i els vincles amb els altres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada